Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Pasaran Mata Wang Dolar Mengukuh Menjelang Mesyuarat Fed; Urusniaga Sterling Melonjak

Berbanding sekumpulan mata wang utama yang lain, dolar berada pada tahap 91.869 dan masih berhampiran paras terendah selama tempoh 2 ½ tahun baru-baru ini daripada 91.011.

Dagangan mata wang dolar AS adalah kukuh berbanding yen pada paras 111.20. Bank Jepun (BoJ) dilihat secara meluas untuk mengekalkan kempen membeli aset secara besar-besaran pada mesyuarat pada hari Khamis.

Pelabur dari jauh yakin bahawa Fed akan menaikkan kadar faedah sekali lagi untuk tahun ini, dengan bulan Disember meletakkan kurang daripada 50 peratus kemungkinan dalam pasaran niaga hadapan.

Peralihan dalam kadar menyaksikan nilai mata wang pound pada paras tertinggi sejak pengundian Brexit dan mencapai minggu terbaik dalam hampir sembilan tahun berbanding dengan sekumpulan mata wang.

Nilai mata wang pound berada pada paras yang lebih lemah sedikit kepada $ 1.3585 tetapi tidak jauh dari paras yang tinggi $ 1,3615. Mata wang Euro mengukuh pada $ 1,1945, di tengah-tengah sokongan pada paras harga $ 1,1836 dan rintangan pada $ 1,2092.

Kadar hasil Perbendaharaan 10 tahun Amerika Syarikat (AS) meningkat sebanyak 14 mata asas minggu lalu, dan masih ketinggalan di belakang United Kingdom (UK) di mana hasil di atas kertas 10 tahun melonjak sebanyak 30 mata asas.

Kenaikan dalam nilai mata wang dolar yang digabungkan dengan semua perbincangan tentang pengetatan dasar kewangan meletakkan sektor emas pada paras bertahan. Logam berharga jatuh sebanyak 0.1 peratus pada $ 1,317.78 setiap auns.

InstaForex

Tiada ulasan