Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Dagangan Saham Eropah Ditutup Pada 3 Bulan Rendah

Dagangan saham Stoxx 600 mengalami penurunan dengan sebanyak 0.24 peratus memandangkan kemajuan dalam bidang kewangan kelas berat membantu mengurangkan penurunan dalam sektor lain. Dagangan saham Bluechips zon euro ditutup sedikit berubah.

Sektor Auto berada di bawah tekanan berikutan laporan menunjukkan bahawa Suruhanjaya Eropah sedang mencuba pakatan antara pembuat kereta Jerman. Dagangan Volkswagen turun sebanyak 1.4 peratus, Daimler turun 2.6 peratus manakala Peugeot turun sebanyak 1.3 peratus.

Dagangan indeks autos mencecah ke paras terendah dalam tujuh bulan dan merupakan antara sektor yang paling buruk pada hari ini, dengan penurunan sebanyak 1.4 peratus.

Saham perbankan diniagakan sedikit lebih tinggi apabila para pelabur mengharapkan pengetatan dasar kewangan yang lebih banyak di Amerika Syarikat pada akhir minggu ini dan harga dalam berita pendapatan.

Peruncit B & M Eropah diniagakan di bahagian atas penanda aras Eropah. Dagangan Stok melonjak sebanyak 4.9 peratus kepada laporan bahawa unit United Kingdom (UK) dari Walmart Asda sedang mempertimbangkan tawaran pengambilalihan yang bernilai sejumlah £ 4.4 bilion ($ 5.7 bilion).

Syarikat penerbangan tambang murah Ryanair susut sebanyak 1.1 peratus selepas ia memberi amaran bahawa tambang musim panas akan menghadapi kemerosotan. Walau bagaimanapun, syarikat penerbangan itu berkata keuntungan melonjak sebanyak 5.5 peratus pada suku pertama. Dagangan Wizz Air dan EasyJet mencecah sebanyak 1.3 peratus dan 2.8 peratus masing-masing. Niaga Lufthansa melonjak sebanyak 0.5 peratus

Buka akaun dan dapatkan bonus $1500 dalam satu minit

👉Pendaftaran tanpa pengesahan

👉Tiada deposit diperlukan

👉Dikreditkan secara automatik ke akaun anda
forextrg

Tiada ulasan