Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Saham Apple Menjunam Berikutan Penurunan Jualan iPhone

Apple Inc. melaporkan suku ketiga berturut-turut iaitu kontrak jualan iPhone dan unjuran margin keuntungan yang lebih rendah daripada yang dijangkakan berbanding anggaran rekod jualan tinggi pada suku tahun yang menyebabkan saham Apple susut sebanyak 2.8% kepada AS$ 114.99 dalam dagangan lewat jam.

Pembuat telefon pintar itu memberitahu bahawa sebanyak 45.51 juta unit iPhone telah terjual dalam tempoh tiga bulan yang berakhir pada September, mengatasi ramalan yang mengunjurkan penjualan sebanyak 44.8 juta. Perolehan Apple jatuh 9% kepada AS$ 46.85 bilion pada suku keempat. Pendapatan bersih menurun kepada AS$ 9.01 bilion atau AS$ 1.67 sesaham pada suku tahunan berbanding AS$ 11.12 bilion atau AS$ 1.96 sesaham pada pendapatan bersih yang direkodkan setahun lalu. Walaupun terdapat sedikit perbezaan pada anggaran hasil suku ke-4, Apple berjaya mengatasi ramalan AS$ 1.66 sesaham dalam pendapatan bersih.

Apple mencatatkan perolehan rekod tinggi sebanyak AS$ 76 bilion kepada AS$ 78 bilion bagi suku semasa, menjangkakan musim cuti yang akan datang akan meningkatkan jualannya. Angaran mendahului jangkaan AS$ 75.08 bilion hasil untuk tempoh tersebut. Walau bagaimanapun, syarikat teknologi gergasi itu menawarkan petunjuk konservatif untuk margin keuntungan kasar, meramalkan 38-38.5% berbanding margin ramalan kira-kira 39%.
Kini anda boleh dapatkan Auto Trading Moving Haiken full edision dengan secara PERCUMA berpandukan terma dan syarat. Ketahui Lebih Lanjut…

Tiada ulasan