Ads

Belajar Online

Berita Terkini

IBM memohon maaf kepada Australia susulan serangan siber terhadap banci atas talian

International Business Machines Corp. menyatakan kekesalannya susulan insiden serangan siber atas talian yang telah meutup bancian kebangsaan, bagaimanapun IBM menyalahkan dua pembekal tempatan untuk pelanggaran keselamatan.

Syarikat perkakasan komputer itu adalah pembekal utama bagi kajian isi rumah lima tahun oleh pejabat statistik negara. Syarikat itu telah didakwa dengan empat penafian berhubung serangan terhadap perkhidmatan laman web yang telah dihujani dengan klik.

IBM Australia dan New Zealand Kerry Purcell memohon maaf atas serangan siber dan berkata firma itu akan berusaha untuk menyelesaikan perkara itu beirkutan kegagalan untuk menyampaikan syarat-syarat di bawah kontrak A$ 10 juta ($ 7.6 juta).

Purcell mendedahkan punca utama adalah router yang terletak di luar negara. Beliau berkata IBM kini sedang bekerjasama dengan pihak polis tetapi enggan mendedahkan suspek di sebalik serangan itu.
Kini anda boleh dapatkan Auto Trading Moving Haiken full edision dengan secara PERCUMA berpandukan terma dan syarat. Ketahui Lebih Lanjut…

Tiada ulasan