Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Preview Berita Ekonomi Eropah: Output Perindustrian Jerman & Data Jualan Runcit Diperlukan


Pengeluaran perindustrian dan jualan runcit dari Jerman dan akaun nasional suku tahunan yang disemak dari kawasan euro akan tamat pada hari Rabu, menjadi tajuk utama berita ekonomi Eropah.

Pada 03.00 PM+8 (waktu Malaysia), Destatis dijadualkan mengeluarkan pengeluaran perindustrian dan jualan runcit Jerman untuk Januari. Keluaran industri diramalkan berkembang 1.4 peratus pada bulan, berbeza dengan penurunan 3.1 peratus pada bulan Disember. Jualan dijangka meningkat 2.0 peratus pada bulan, membalikkan penurunan 5.3 peratus pada bulan sebelumnya.

Setengah jam kemudian, Pejabat Perangkaan Pusat Hungary dijadualkan mengeluarkan harga pengguna untuk bulan Februari. Inflasi diramalkan berkurangan kepada 25.4 peratus daripada 25.7 peratus pada Januari.

Pada 05.00 PM+8 (waktu Malaysia), Istat Itali dijadualkan menerbitkan jualan runcit untuk bulan Januari. Pakar ekonomi meramalkan jualan jatuh 0.2 peratus pada bulan, kadar kejatuhan yang sama seperti yang dilihat pada bulan Disember.

Pada 06.00 PM+8 (waktu Malaysia), Eurostat mengeluarkan akaun nasional suku tahunan kawasan euro yang disemak untuk suku keempat. Anggaran awal menunjukkan bahawa blok mata wang berkembang hanya 0.1 peratus selepas meningkat 0.3 peratus pada suku ketiga.

Economic Calendar by Myfxbook.com

Tiada ulasan