Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Preview Berita Ekonomi Eropah: Data Pengangguran UK Perlu Dibayar

 

Statistik pasaran buruh dari UK dan pengeluaran perindustrian dari Itali adalah laporan statistik utama yang akan dikeluarkan pada hari Selasa.

Pada 14.00 +8, data harga pengguna Februari akan dihantar dari Finland. Harga telah meningkat 8.4 peratus pada bulan Januari. 

Pada 15.00 +8, Office for National Statistics mengeluarkan data pengangguran UK. Kadar pengangguran dijangka meningkat kepada 3.8 peratus dalam tempoh tiga bulan hingga Januari daripada 3.7 peratus dalam tempoh sebelumnya.

Pada 15.30 +8, data harga pengeluar akan dikeluarkan dari Switzerland. Harga telah meningkat 3.3 peratus setiap tahun pada bulan Januari.

Pada 16.00 +8, pejabat perangkaan Sepanyol INE menerbitkan harga pengguna akhir dan diselaraskan untuk bulan Februari. Anggaran kilat menunjukkan bahawa inflasi harga pengguna meningkat kepada 6.1 peratus pada Februari daripada 5.9 peratus pada Januari.

Sementara itu, data jualan runcit adalah disebabkan oleh Republik Czech. Pakar ekonomi meramalkan jualan jatuh 7.7 peratus setiap tahun selepas susut 7.3 peratus pada bulan Disember.

Sementara itu, ISTAT Itali dijadualkan mengeluarkan pengeluaran perindustrian untuk bulan Januari. Pakar ekonomi meramalkan pengeluaran perindustrian jatuh 0.1 peratus pada bulan, berbeza dengan peningkatan 1.6 peratus pada bulan Disember. Rujuk clendar ekonomi👇

Kalendar Ekonomi by Myfxbook.com

Tiada ulasan