Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Preview Berita Ekonomi Eropah: Data PMI Zon Euro Akhir

 

Keputusan Tinjauan Pengurus Pembelian komposit terakhir dari kawasan euro dan ekonomi zon Euro utama lain serta perdagangan asing dari Jerman akan diumumkan pada hari Jumaat, yang menjadi tajuk utama hari yang sibuk untuk berita ekonomi Eropah.

Pada 2:00 a.m. (+0 Europe Time), Destatis dijadualkan mengeluarkan data perdagangan asing Jerman. Eksport diramalkan melantun semula 1.5 peratus pada bulan tersebut dan import meningkat 2.0 peratus pada Januari.

Pada 2:45 a.m. (+0 Europe Time), pejabat perangkaan Perancis INSEE ditetapkan untuk mengeluarkan pengeluaran perindustrian untuk bulan Januari. Pakar ekonomi meramalkan pengeluaran meningkat 0.1 peratus pada bulan itu, lebih perlahan daripada kenaikan 1.1 peratus sebulan lalu. Pada 3.15 pagi ET, hasil tinjauan Pengurus Pembelian perkhidmatan Sepanyol akan tiba. PMI perkhidmatan dilihat meningkat kepada 54.3 pada Februari daripada 52.7 pada Januari.

Pada 3.45 pagi .(+0 Europe Time), data PMI Itali akan tiba. Pakar ekonomi meramalkan indeks perkhidmatan meningkat kepada 53.1 daripada 51.2 pada Januari.

Pada 3:50 a.m .(+0 Europe Time), keputusan tinjauan akhir PMI komposit Perancis akan dikeluarkan. Skor yang diramalkan sepadan dengan anggaran kilat 51.6 pada bulan Februari, meningkat daripada 49.1 pada bulan sebelumnya.

Pada 3.55 pagi .(+0 Europe Time), data terakhir PMI Jerman akan tiba. Indeks komposit dilihat pada 51.1 pada bulan Februari, sejajar dengan anggaran kilat.

Pada 4.00 pagi .(+0 Europe Time), S&P Global menerbitkan data tinjauan PMI kawasan euro terakhir. Indeks komposit diramalkan meningkat kepada 52.3, seperti yang dianggarkan, daripada 50.3 pada bulan sebelumnya.

Dalam pada itu, data KDNK Itali untuk suku keempat akan tiba.

Pada jam 4.30 pagi .(+0 Europe Time), data PMI perkhidmatan akhir S&P Global/CIPS UK perlu dibayar. Pakar ekonomi meramalkan indeks akan jatuh kepada 53.3 pada Februari daripada 48.7 pada Januari.

Pada 5:00 a.m .(+0 Europe Time), Eurostat ditetapkan untuk menerbitkan harga pengeluar kawasan euro untuk bulan Januari. Inflasi harga pengeluar dilihat pada 17.7 peratus berbanding 24.6 peratus pada Disember.👇


Economic Calendar by Myfxbook.com

Tiada ulasan