Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Data Pengangguran Australia Perlu Dibayar Pada Khamis

 

Australia pada Khamis akan mengeluarkan angka pengangguran Februari, menonjolkan hari yang sibuk untuk aktiviti ekonomi Asia-Pasifik.

Kadar pengangguran dijangka berkurangan kepada 3.6 peratus daripada 3.7 peratus pada Januari, dengan penambahan 48,500 pekerjaan berikutan kehilangan 11,500 sebulan sebelumnya. Kadar penyertaan dijangka meningkat daripada 66.5 peratus kepada 66.6 peratus.

New Zealand akan menyediakan nombor Q4 untuk keluaran dalam negara kasar, dengan ramalan mencadangkan penurunan sebanyak 0.2 peratus pada suku tahun dan peningkatan sebanyak 3.3 peratus pada tahun. Itu menyusuli kenaikan 2.0 peratus suku tahunan dan 6.4 peratus keuntungan tahunan dalam tiga bulan sebelumnya.

Jepun akan mengeluarkan nombor Januari untuk pengeluaran perindustrian dan pesanan jentera teras, serta data perdagangan Februari. Pengeluaran perindustrian dijangka susut 4.6 peratus pada bulan, tidak berubah daripada anggaran awal bulan ini. Pesanan mesin teras dijangka meningkat 1.8 peratus pada bulan dan turun 3.5 peratus pada tahun selepas menambah 1.6 peratus pada bulan dan jatuh 6.6 peratus pada tahun pada bulan Disember.

Import dijangka meningkat 12.2 peratus pada tahun, perlahan daripada 17.5 peratus pada Januari. Eksport dipanggil lebih tinggi sebanyak 7.1 peratus tahunan, meningkat daripada 3.5 peratus pada bulan sebelumnya. Defisit perdagangan ditambat pada 1,069.4 bilion yen berikutan kekurangan 3,498.6 bilion yen sebulan sebelumnya.

China akan mengeluarkan data Februari untuk harga rumah; pada bulan Januari, harga turun 1.5 peratus pada tahun.

Hong Kong akan menyediakan angka pengangguran Februari; pada bulan Januari, kadar pengangguran ialah 3.4 peratus.

Bank pusat di Indonesia akan menyelesaikan mesyuarat dasar monetarinya dan kemudian mengumumkan keputusannya mengenai kadar faedah. Bank pusat itu dijangka mengekalkan kadar pinjaman penanda arasnya tidak berubah pada 5.75 peratus. Rujuk Kalendar Ekonomi👇

Kalendar Ekonomi by Myfxbook.com

Tiada ulasan