Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Data Inflasi Jepun akan dikeluarkan Pada Jumaat

 

Jepun pada hari Jumaat akan mengeluarkan data Februari untuk harga pengguna, menyerlahkan hari yang sederhana untuk aktiviti ekonomi Asia-Pasifik. Pada bulan Januari, inflasi keseluruhan meningkat 0.5 peratus pada bulan dan 4.3 peratus pada tahun, manakala CPI teras meningkat 4.2 peratus tahunan.

Malaysia akan mengeluarkan nombor Februari untuk harga pengguna, dengan ramalan memerlukan peningkatan 3.6 peratus pada tahun, susut daripada 3.7 peratus pada Januari.

Singapura akan menyediakan data Februari untuk pengeluaran perindustrian, dengan ramalan mencadangkan peningkatan sebanyak 0.7 peratus pada bulan dan penurunan sebanyak 1.9 peratus pada tahun. Itu berikutan penurunan bulanan sebanyak 1.1 peratus dan penurunan tahunan sebanyak 2.7 peratus pada bulan Januari.

Taiwan akan melihat angka pengangguran Februari; pada bulan Januari, kadar pengangguran ialah 3.6 peratus.

Thailand akan mengeluarkan nombor Februari untuk import, eksport dan imbangan perdagangan. Import dijangka meningkat 2.1 peratus, turun daripada 5.5 peratus pada Januari. Eksport dipanggil lebih rendah sebanyak 7.0 peratus tahunan selepas susut 4.5 peratus pada bulan sebelumnya. Defisit perdagangan ditambat pada $1.90 bilion berikutan kekurangan $4.65 bilion sebulan sebelumnya.

Tiada ulasan