Ads

Belajar Online

Berita Terkini

PipServ Simulator Belajar Trading Secara Simulasi (visual)

Apa itu pipserv Simulator?

PIP serv Simulator adalah merupakan satu teknik trading secara simulasi (visual) pasaran.Mampu meningkatkan keyakinan trader membuat trading system,efisien untuk menguasai serta pengalaman di dalam FOREX tanpa merisikokan wang anda di pasaran.

Kebiasaanya setiap trader dilengkapi dengan trading system dan mempunyai teknik. Sebahagianya menggunakan TF besar dan TF kecil untuk entry. Tetapi selalunya hanya banyak berlatih secara melihat dimana perlu entry,exit, tp,sl dan lain-lain. Kurang latihan dari segi mengambil entry secara realtime dan menyebabkan mereka gelisah bila berdepan dengan entry sebenar di akaun live. Mereka hilang keyakinan, melepaskan peluang dan membuang masa.

PIPserv Simulator menjimatkan masa latihan trading dan trader mendapat keputusan trading lebih cepat, melihat cara trading mereka, megenal pasti kelemahan dan merancang trading.

Perbezaan Utama



Cara untuk masukkan PipServ Similator ke dalam Meta Trader 4

Untuk masukkan pipserv simulator kedalam meta trader 4 apa yang perlu lakukan adalah.. Anda mestilah mempunyai 2 file ia itu file Experts dan juga file Scripts. Di dalam file Experts terdapat 1 fila iaitu file pipserv simulator.ex4. Dan di dalam file Scripts pula terdapat 4 file iaitu pipserv simulator Buy close.ex4, pipserv simulator Buy open.ex4, pipserv simulator Sell close.ex4 dan pipserv simulator Sell open.ex4.
contoh di bawah..




Untuk masukkan pipserv simulator:-

Langkah pertama 

Buka Meta Trader 4 anda klik pada File => Open Data Folder => MQL4 => Experts.

Copy file PIPserv Simulator.ex4 dan paste. Lihat gambarajah di bawah sebagai contoh.




Langkah kedua

Pada Meta Trader 4 anda klik pada File => Open Data Folder => MQL4 => Scripts.

Copy file pipserv simulator Buy close.ex4, pipserv simulator Buy open.ex4, pipserv simulator Sell close.ex4 dan pipserv simulator Sell open.ex4 dan paste. Lihat gambarajah di bawah sebagai contoh.


Kini anda telah selesai masukkan Pipserv Simulator kedalam meta Trader 4. Sekarang anda boleh buka meta trader 4 dan klik pada Strategy Tester. Jika terdapat pipserv simulator di bahagian bawah chat anda ini bermakna anda telah berjaya masukkan pipserv simulator kedalam Meta Trader 4.

Anda boleh juga klik pada menu Scripts dan anda akan dapat lihat 4 file PIPservSimulator di bahagian itu. Jika tidak ada cuba tutup Meta Trader4 anda dan buka kembail atau anda boleh juga refresh Meta Trader 4 anda dengan cara klik mouse anda sebelah kanan dan klik pada refresh.

Cara kegunaan PIPserv Simulator.

Dengan menggunakan PIPservSimulator anda sentiasa boleh membuat latihan anda walaupun pada pasaran tutup (sabtu dan ahad). Anda boleh lihat video di bawah ini bagaimana cara pengunaan PIPserv Simulator.

Note: anda boleh tingalkan pesanan anda diruangan komen jika berminat untuk dapatkan file pip serv simulator. khas hanya untuk trader yang serius ingin belajar sahaja.

Tiada ulasan