Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Perlukah anda merujuk pada semua timeframe?


Jumpa lagi kita belajar teknik forex moving haiken. Semoga dengan apa yang saya sampaikan sebelum ini dapat memberi menafaat kepada anda semua. Pada kali ini saya ingin terangkan apakah perlu anda merujuk kepada semua timeframe sebelum anda melakukan enter position pada sesuatu matawang?
Jika anda ingin melakukan enter position pada sesuatu matawang anda tidak perlu merujuk kepada semua timeframe. Ini kerana  setiap moving average yang kita setting telah pun mewakili timeframe masing-masing.

Contoh:
Jika anda ingin melakukan enter position pada timeframe H1, anda tidak perlu lagi merujuk pada timrframe D1, W1 atau MN, Ini kerana pada timeframe H1 kita telah pun setting moving average CT dengan nilai 24 jam bersamaan dengan 1 hari, Moving average ST kita telah setting dengan nilai 168 jam bersamaan dengan 1 minggu dan moving average LT kita telah setting dengan 720 jam bersamaan dengan 1 bulan. Dengan ini kita boleh tafsirkan sebagai moving average CT mewakili timeframe D1, moving average ST mewakili timeframe W1 dan moving average LT mewakili timeframe MN.



Jika seandainya anda ingin enter position pada sesuatu matawang anda hanya perlu melihat pada moving average LT trend apa? Jika moving average LT menunjukkan down trend ini bermakna timeframe MN dalam keadaan down trend.

Setelah itu anda lihat pula moving average ST trend apa?. Jika moving average ST menunjukkan down trend ini bermakna timeframe W1 juga dalam keadaan down trend.

Begitu juga dengan moving average ST menunjukkan trend apa?. Jika moving average CT menunjukkan down trend ini bermakna timeframe D1 juga dalam dalam keadaan down trend.

Dengan ini position yang anda perlu diambil ialah SELL position. Sebaiknya pastikan ketiga-tiga moving average dalam keadaan arah yang sama. jangan enter position berlawanan trend.

Pada setiap timeframe mempunyai nilai setting yang berbeza. anda boleh lihat video tutorial saya di saluran youtube saya untuk lebih detail.


Tiada ulasan