Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Harga Emas Melonjak Pada Dolar Melemah

Spot emas melonjak sebanyak 0.2 peratus kepada $ 1,318.98 setiap auns. Harga meningkat kepada setinggi $ 1,326.56 setiap auns pada hari Rabu, yang paling banyak sejak 15 September.

Harga emas pada hari Rabu naik lebih daripada satu peratus susulan daripada nilai mata wang dolar melemah selepas laporan bahawa para pegawai China telah mencadangkan memperlahankan atau menghentikan pembelian sekuriti Perbendaharaan Amerika Syarikat (AS).

"Emas dapat menguji kepada $ 1,327 dalam jangka pendek dan di atas paras $ 1,362 akan dibuka ... Keuntungan global sedang berjalan pada tahap tinggi rasa bersemangat, keyakinan dan penilaian yang sangat melampau yang menonjol untuk meningkatkan harga pasaran aset dengan pantas," menurut Amit Kumar Gupta, ketua perkhidmatan pengurusan portfolio di Adroit Financial Services.

InstaForex

Pegangan di SPDR Gold Trust, dana dagangan yang bersandarkan bursa emas terbesar di dunia, turun kepada 0.35 peratus kepada 828.96 tan pada hari Rabu dari hari Selasa. Pegangan merosot untuk hari kedua berturut-turut pada hari Rabu.

Platinum meningkat sebanyak 0.2 peratus kepada $ 973,10 auns, selepas mencecah paras tertinggi dalam tempoh hampir empat bulan dengan sebanyak $ 974 pada sesi sebelumnya.

Palladium memperoleh sebanyak 0.5 peratus kepada $ 1,088 auns, selepas melihat penurunan satu hari yang paling buruk dalam tempoh lebih sebulan pada hari Rabu.

Palladium, yang meningkat kepada rekod $ 1,111.40 pada hari Selasa, turun kepada 1.5 peratus pada sesi sebelumnya.

Tiada ulasan