Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Minit Mesyuarat Fed Papar Sokongan Pembuat Dasar Bagi kenaikan Kadar Disember

Rekod mesyuarat dasar yang terbaru menunjukkan bahawa pegawai-pegawai Fed melihat kepada tahap ekonomi yang semakin meningkat pada kadar yang stabil. Minit tersebut juga menunjukkan bahawa pembuat dasar mengharapkan kadar inflasi akan mencapai sasaran sebanyak 2 peratus, dengan ahli FOMC menjangkakan faktor-faktor yang melemahkan inflasi adalah bersifat sementara.

Beberapa ahli mengatakan bahawa mereka akan memberi tumpuan kepada data inflasi yang diterima dalam tempoh beberapa bulan akan datang apabila membuat keputusan mengenai masa depan bergerak kadar faedah.

Ia juga menunjukkan bahawa kenaikan kadar faedah pada akhir tahun ini hampir pasti, walaupun beberapa bahagian mengenai jangkaan ke arah inflasi. Mengikut ringkasan mesyuarat itu, ramai ahli berpendapat bahawa kenaikan kadar lain dalam jangkauan sasaran akhir bagi tahun ini, mungkin pada bulan Disember, yang mungkin dijanjikan sekiranya tinjauan jangka sederhana terus tidak berubah.

Pada akhirnya, FOMC memutuskan terhadap kenaikan kadar faedah pada mesyuarat itu, memilih untuk mengumumkan bahawa pada bulan Oktober pihak mereka akan mula mengurangkan kunci kira-kira besarnya, yang akan dilakukan dengan membenarkan sebahagian kecil daripada hasil yang matang untuk ditutup.

InstaForex

Tiada ulasan