Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Jualan Runcit Jepun Melonjak Ekoran Perbelanjaan Pengguna Peroleh Momentum

Peningkatan tahunan jualan runcit sebanyak 2.2 peratus pada bulan September adalah kurang daripada anggaran purata untuk kenaikan tahunan sebanyak 1.5 peratus dan datang selepas peningkatan sebanyak 1.8 peratus tahun ke tahun meningkat pada bulan Ogos.

Penggunaan projek ekonomi pada suku ketiga sedikit lebih rendah daripada suku sebelumnya. Walau bagaimanapun, mereka juga menyatakan bahawa jangkaan terus menjadi positif dan sektor perbelanjaan pengguna masih dalam pemulihan sederhana. Mereka melihat pasaran pekerjaan memberikan sokongan kepada perbelanjaan pengguna

Pembelian pakaian meningkat sebanyak 5.0 peratus pada bulan September dari setahun sebelumnya, merupakan antara kadar terpantas dalam tempoh tiga bulan, menurut data kementerian perdagangan yang dikeluarkan pada hari Isnin. Penjualan dalam sektor barangan harian meningkat pada kadar tahunan sebanyak 1.2 peratus berbanding pengurangan tahunan sebanyak 0.4 peratus pada bulan sebelumnya.

Bank Jepun (BoJ) secara umumnya dijangka menunjukkan bahawa pihaknya akan menangguhkan dalam memperluaskan rangsangannya buat masa ini semasa mesyuarat dasarnya yang akan berakhir pada hari Selasa.

Tiada ulasan