Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Harga Minyak Menurun Ekoran Peningkatan Stok Mentah A.S.

Niaga hadapan minyak WTI Amerika Syarikat diniagakan pada paras harga sebanyak $ 51.08 setong, jatuh sebanyak 22 sen atau 0.4 peratus daripada sesi penutupan terakhir mereka. Sementara itu, niaga hadapan minyak mentah Brent diniagakan turun sebanyak 32 sen atau 0.6 peratus pada paras harga $ 56.62 dari kemasan sebelumnya.

Bermula tahun ini, ahli gabungan syarikat, bersama dengan pengeluar bukan OPEC telah bersetuju untuk menurunkan jumlah pengeluaran sebanyak 1.8 juta tong sehari untuk meningkatkan paras harga. Perjanjian bersejarah ini telah membantu meningkatkan harga minyak dari lingkungan $ 30- $ 40 setong pada akhir tahun 2016 dan awal tahun ini. Walau Bagaimanapun, peniaga berkata saham global terus berlebihan walaupun usaha-usaha ini, terutamanya disebabkan oleh tahap pengeluaran AS yang semakin meningkat.

Disebabkan keadaan semasa, OPEC secara meluas dijangkakan untuk memanjangkan potongan pengeluaran melebihi tamat tempoh yang telah ditetapkan pada bulan Mac 2018.

Di hadapan pembekal, anggota OPEC pengeluaran Venezuela terancam oleh krisis ekonomi dan keadaan politik, dan kerajaan kini berada pada kebuntuan dengan pentadbiran Trump.

InstaForex

Tiada ulasan