Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Harga Emas Menurun Ekoran Dolar Lebih Kukuh

Harga Emas Menurun Ekoran Dolar Lebih Kukuh Di Tengah-tengah Spekulasi Ketua Fed Seterusnya

Spot emas turun sebanyak 0.2 peratus pada paras dagangan harga $ 1,273.86 per auns.

Bagi niaga hadapan emas AS untuk kedatangan bulan Disember susut sebanyak 0.2 peratus pada $ 1,275.30 auns.

Hasil Perbendaharaan Amerika Syarikat (AS) dan dolar mendapat sokongan berikutan daripada laporan berita bahawa senator Republikan kini cenderung ke arah calon John Taylor sebagai ketua Rizab Persekutuan yang akan datang. Taylor dilihat sebagai calon agresif yang lebih suka kadar faedah yang lebih tinggi di Amerika Syarikat.

Presiden A.S. Donald Trump menggunakan makan tengah hari bersama Senat Republikan untuk mendapatkan perspektif mereka tentang siapakah calon yang harus dipilih untuk menjadi ketua Fed yang akan datang, menurut para senator yang hadir.


Peserta pasaran secara umumnya menjangkakan kenaikan kadar faedah yang lebih tinggi pada tahun ini.

Spot emas boleh menguji sokongan pada paras $ 1,271 per auns, dengan peluang yang baik untuk melanggar di bawah tahap ini dan jatuh ke bawah pada 6 Oktober lebih rendah sebanyak $ 1,260.16, menurut penganalisis Teknikal Reuters, Wang Tao.

Para pelabur juga akan memberikan perhatian kepada mesyuarat Bank Pusat Eropah pada hari Khamis, di mana bank dilihat secara luas mengumumkan penurunan harga dalam program pembelian bon bulanannya.

Dalam sektor logam berharga yang lain, perak jatuh sebanyak 0.3 peratus kepada $ 16.90 per auns. Platinum jatuh sebanyak 0.4 peratus kepada $ 916.30 per auns dan paladium tidak berubah pada pras $ 962.55 setiap auns.

Tiada ulasan