Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Penurunan Dalam Nilai Sterling Melonjakkan Sektor Eksport UK Ke Paras Tertinggi

Daya tahan yang ditandai dengan industri pembuatan seolah-olah menjadi meluas di seluruh negara. Baki syarikat yang merancang untuk meningkatkan pelaburan adalah lebih baik di seluruh kawasan United Kingdom (UK).

Bilangan kumpulan syarikat yang mengambil pekerja-pekerja baru mencatatkan kepada paras puncak tiga tahun, meningkat bagi suku keempat berturut-turut, dan juga mengesahkan "bahawa pemulihan dalam pembuatan kukuh di landasan yang betul", menurut EEF.

Penemuan EEF disokong oleh kaji selidik yang sama dari CBI, persekutuan majikan Britain, yang juga mendapati sektor pembuatan memperlihatkan pengeluaran dan pesanan yang kuat pada bulan Ogos.

Penurunan nilai mata wang sterling sejak undi Brexit telah membantu merangsang lonjakan yang kukuh dalam sektor dagangan eksport di seluruh dunia. Kira-kira sebanyak 33 peratus lebih banyak firma mencatatkan jualan yang semakin meningkat di luar negara daripada menandakan pesanan yang tidak menentu atau menurun di luar negara untuk suku ketiga.

Sektor dagangan eksport juga disokong oleh tahap pemulihan ekonomi firma di zon Eropah.

Walau bagaimanapun, tahap pertumbuhan ekonomi UK dilihat akan melonjakkan pengeluaran,ekoran daripada EEF menurunkan ramalan mereka untuk pertumbuhan sektor itu daripada 1.2 peratus pada tahun 2017 kepada satu peratus.

InstaForex

Tiada ulasan