Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Pengeluaran Minyak OPEC menurun pada bulan Ogos

Dua belas anggota organisasi pengeluar komited untuk membuat persetujuan untuk menurunkan tahap pengeluaran yang dilaporkan dipam keluar sebanyak 30.004 juta bpd pada bulan Ogos, berdasarkan data dari sumber yang dikutip oleh Bloomberg. OPEC mengeluarkan sebanyak 30.113 juta bpd pada bulan Julai, menurut sumber kedua yang dipetik oleh Bloomberg. Libya dan Nigeria, yang juga anggota OPEC, dikecualikan daripada anggaran bulan Ogos ekoran daripada mereka tidak mengambil bahagian dalam perjanjian untuk mengurangkan jumlah pengeluaran.

Secara keseluruhan, 14-ahli gabungan syarikat mengeluarkan sejumlah 32.76 juta tong setiap bulan, menunjukkan 79, 1000 bpd berbanding pada bulan Julai.

Pada bulan Ogos, Arab Saudi menghasilkan sejumlah 10.022 juta tong sehari, menurut data sumber kedua, menunjukkan penurunan daripada paras 10.049 juta tong sehari pada bulan sebelumnya. Pengiraan ini berbeza dengan data Arab Saudi yang diberikan kepada OPEC menunjukkan bahawa kerajaan mengeluarkan sejumlah 9.95 juta tong sehari pada bulan Ogos, turun dari 10.01 juta tong sehari pada bulan Julai, menurut satu sumber oleh Bloomberg.

InstaForex

Tiada ulasan