Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Toyota dan Mazda ingin membina kilang bernilai $ 1.6 Bilion di A.S

Toyota Motor Corp dan pesaingannya Mazda Motor Corp akan mengumumkan rancangan mereka untuk membina sebuah kilang pemasangan $ 1.6 billion di Amerika Syarikat sebagai sebahagian daripada usaha sama baru, menurut satu laporan dari Reuters.

Kilang tersebut dapat menghasilkan 300,000 kenderaan setiap tahun, dengan dividen pengeluaran antara kedua-dua kereta, dan menggunakan hampir 4,000 orang ketika ia dibuka pada tahun 2021, sumber.

Sumber menyatakan agar maklumat tersebut dirahsiakan dan meminta untuk tidak dikenali, berkata kilang tersebut dijangka akan menhasilkan sebuah kereta Toyota Corolla dan kenderaan utiliti crossover Mazda.

Nikkei melaporkan sebelum ini Toyota akan mengambil hampir lima peratus kepentingan dalam Mazda Motor Corp untuk mengembangkan teknologi kenderaan elektrik utama dan bersama-sama membina sebuah kilang di Amerika Syarikat.

Sebuah kilang pemasangan A.S. yang baru mempunyai berkemungkinan besar sebagai negara Midwestern dan Selatan yang berminat untuk mengembangkan sektor pembuatan.
Ketahui bagaimana entry dengan lebih tepat dengan menggunakan teknik forex moving haiken.
Ketahui Lebih Lanjut

Tiada ulasan