Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Pelaburan Hartanah China, Sektor Jualan Merosot Pada Bulan Julai

Pihak berkuasa China menguatkuasakan langkah pelonggaran sepanjang tahun lalu untuk mengatasi masalah perumahan. Langkah-langkah yang disasarkan spekulator di bandar-bandar terbesar seolah-olah dengan membayar dividen. Walau bagaimanapun, spekulator berpaling ke bandar-bandar kecil yang mempunyai rumah yang tidak terjual secara meluas.

Peningkatan pelaburan hartanah, yang kebanyakannya memberi tumpuan kepada hartanah kediaman tetapi juga melibatkan ruang komersial dan pejabat, menurun kepada 4.8 peratus pada bulan Julai daripada tahun sebelumnya, berbanding 7.9 peratus pada bulan Jun, menurut pengiraan Reuters dari data Biro Perangkaan Negara .

Jualan hartanah diukur dengan keluasan lantai telah meningkat hanya dua peratus pada bulan Julai berbanding dengan tahun sebelumnya, merupakan antara kadar pertumbuhan paling perlahan sejak bulan Disember 2015.

Pembinaan yang baru bermula diukur oleh keluasan kawasan lantai, yang menunjukkan keyakinan dari pemaju, telah berkontrak buat kali pertama sejak bulan September lalu, merosot sebanyak tujuh peratus dari tahun sebelumnya.

Sektor pelaburan hartanah adalah diiktiraf sebagai salah satu faktor penting bagi pembangunan ekonomi di China. Beberapa penganalisis melihat langkah-langkah pelonggaran yang ketat untuk akhirnya menarik pelaburan dan mengurangkan aktiviti pembinaan.
Buka akaun dan dapatkan bonus $1500 dalam satu minit
👉Pendaftaran tanpa pengesahan
👉Tiada deposit diperlukan
👉Dikreditkan secara automatik ke akaun anda
Ketahui Lebih Lanjut

Tiada ulasan