Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Pasaran Eropah Melonjak Ekoran Disokong Oleh Perolehan Keuntungan Syarikat Penerbangan

Pasarn dagangan bagi indeks PAN-Eropah STOXX 600 melonjak sebanyak 0.1 peratus, dengan rekod keuntungan terhad disebabkan oleh penurunan dalam sumber dan sektor tenaga asas selepas harga minyak menyusut kenaikan sebelumnya.

Dagangan saham mewah Eropah naik sebanyak 0.3 peratus apabila niaga saham DAX Jerman meningkat sebanyak 0.2 peratus. Pasaran Itali dan Austria ditutup untuk bercuti.

Dagangan saham dalam sektor pelancongan dan rekreasi mendahului lebih tinggi dengan sebanyak 0.8 peratus dalam perdagangan petang selepas syarikat penerbangan kedua kedua terbesar di Jerman Air Berlin merosot 32 peratus.

Urusniaga Lufthansa adalah antara saham Eropah terbaik, melonjak sebanyak 4.7 peratus, ekoran daripada rakan-rakan dari syarikat penerbangan tambang murah EasyJet dan Ryanair juga memperoleh keuntungan. Kerajaan Jerman mengumumkan bahawa Lufthansa dan syarikat penerbangan lain sedang berunding untuk mengambil alih sebahagian aset Air Berlin.

Dagangan saham bagi Schibsted merupakan antara penurunan yang terbesar, dengan penyusutan sebanyak 5.7 peratus selepas menyentuh paras urusniaga harian yang rendah selama tempoh lapan bulan, selepas syarikat Facebook mengisytiharkan perkhidmatan pasaran baru yang mana penganalisis mungkin mengancam perniagaannya.

Musim perolehan suku kedua di Eropah bergerak ke tahap penghujungnya, berikutan daripada 83 peratus daripada syarikat MSCI Europe telah mencatatkan pendapatan.

DEPOSIT AKAUN TRADING ANDA DAN DAPATKAN AUTO TRADING MOVING HAIKEN  SECARA PERCUMA. KAMI AKAN KEMBALIKAN WANG DEPOSIT ANDA $55 SEBAGAI BONUS.

InstaForex

Tiada ulasan