Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Kadar Pengangguran Zon Eropah Jatuh Ke Paras Terendah Dalam 8 Tahun

Kadar pengangguran bagi purata tahunan di zon Eropah menurun kepada 9.1 peratus pada bulan Jun, lebih rendah daripada 9.2 peratus pada bulan sebelumnya, menurut data Eurostat.


Kadar pengangguran zon Eropah telah susut dari lebih daripada sepuluh peratus pada Jun 2016, dengan perkembangan dalam blok yang didorong oleh kadar faedah yang rendah dan keadaan ekonomi dunia yang semakin kukuh. Ini telah disokong oleh semangat ekonomi zon Eropah, yang meningkat kepada paras tertinggi sedekad menurut kajian Suruhanjaya Eropah yang terkini, bersama-sama dengan naik taraf Tabung Kewangan Antarabangsa pada ramalan pertumbuhannya.

Para pembuat dasar Bank Pusat Eropah memberikan tumpuan terhadap pasaran blok buruh untuk tanda-tanda tekanan gaji yang lebih tinggi.

Kadar inflasi teras di zon Eropah meningkat secara tiba-tiba, mempercepatkan hingga ke puncak empat tahun sebanyak 1.3 peratus daripada 1.2 peratus pada bulan Jun. Walau bagaimanapun, angka inflasi utama stabil pada 1.3 peratus pada bulan Julai, iaitu di bawah kadar sasaran ECB sebanyak dua peratus.
DEPOSIT AKAUN TRADING ANDA DAN DAPATKAN AUTO TRADING MOVING HAIKEN  SECARA PERCUMA. KAMI AKAN KEMBALIKAN WANG DEPOSIT ANDA $55 SEBAGAI BONUS.
 
forextrg

Tiada ulasan