Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Jualan Secara Atas Talian Meningkatkan Keuntungan Alibaba

Gergasi e-dagang China berkata perolehan Q1 mereka hampir meningkat sebanyak dua kali berbanding tempoh yang sama tahun lalu kepada $ 2.2 bilion. Jualan melonjak sebanyak 56 peratus kepada $ 7.4 bilion, melebihi anggaran purata oleh penganalisis.

Saham syarikat itu mengakhiri 2.8 peratus sehingga $ 163.92 di New York, yang mengatasi penutupan dagangan saham pada $ 159.50 sesaham pada hari Rabu. Setakat tahun ini, dagangan saham mereka telah meningkat sebanyak 87 peratus.

Alibaba telah berjaya menguasai sebahagian besar aktiviti runcit secara atas talian China, dengan mensasarkan kelas pertengahan negara yang sedang berkembang. Jualan pengguna-ke-pengguna, pasaran Tmall secara atas talian, telah berjaya menjadi gergasi industri di pasaran China.

Syarikat itu juga memperkenalkan ciri-ciri baru untuk aplikasi mereka untuk meningkatkan pengalaman pengguna, memanfaatkan teknologinya untuk memperibadikan halaman utama setiap pembeli dan membawa mereka ke iklan yang disasarkan. Setakat ini, pengguna aktif bulanan mudah alih Alibaba kini melebihi 520 juta.

Walaupun mengalami lonjakan tahun ini, Alibaba sedang mencari usaha baru untuk mengekalkan momentum mereka apabila tahap pertumbuhan e-dagang di negara ini melambat. Syarikat itu kini sedang meneliti menyediakan perkhidmatan logistik dan berkata pihak mereka sedang mengkaji untuk mengambil bahagian dalam pelaburan dalam PT-Tokopedia.
InstaForex

Tiada ulasan