Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Harga Minyak Kukuh Mengikuti Pengunduran Semalaman

Niaga hadapan minyak mentah Brent diniagakan sehingga 3 sen atau pada paras 0.1 peratus pada harga $ 50,76 setong, hanya di luar purata pergerakan 100 hari kontrak penanda aras antarabangsa yang secara ringkas melanda dalam sesi sebelumnya.

Niaga hadapan mentah WTI Amerika Syarikat (AS) diniagakan turun sebanyak 1 sen pada paras harga $ 47.58 setong.

Harga minyak mencatatkan penurunan mendadak sebanyak 2.5 peratus pada hari Isnin dalam perdagangan yang tidak menentu apabila mata wang dolar mengukuh dan permintaan permintaan terhadap sentimen China terjejas. Dolar yang lebih kukuh biasanya menampung permintaan pembeli minyak menggunakan mata wang lain. Kedua-dua niaga hadapan minyak, Brent dan WTI telah mencecah paras tertinggi selama tempoh dua bulan pada 10 Ogos.

Pada bulan Julai, kilang penapis minyak China beroperasi pada kadar harian terendah sejak September 2016, untuk mengurangkan inventori yang lebih tinggi memandangkan syarikat minyak milik negara bersaing dengan bebas dalam persaingan harga petrol runcit.

Penurunan ini lebih curam daripada apa yang diharapkan oleh para penganalisis, kebimbangan yang memburukkan lagi kelebihan bekalan bahan bakar bahan api akan menjejaskan permintaan China untuk minyak.
InstaForex

Tiada ulasan