Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Amazon Memasuki Pasaran Bon Untuk Tawaran Kewangan Whole Foods

Gergasi e-runcit menjual sejumlah $ 3.5 bilion dagangan saham korporat 10 tahun dengan premium hasil sebanyak 0.9% kepada bon kerajaan, lebih rendah daripada 1.1 petunjuk penanda aras yang dinilai oleh penaja jamin awal hari ini, berkata sumber. Amazon telah diterima secara positif dan memperoleh dari pergerakan harga yang menguntungkan pada enam tempoh matang lain, berbeza dari tiga tahun hingga 40 tahun, menurut sumber.

Keseluruhannya, penjualan itu disenaraikan sebagai perjanjian bon korporat Amerika Syarikat (AS) keempat yang terbesar pada tahun ini, berkata Dealogic.

Permintaan kuat juga mungkin disebabkan oleh pengesahan Perkhidmatan Pelabur Moody terhadap penarafan Baal Amazon. Agensi penarafan juga mengalihkan pandangannya kepada positif dari stabil, menyatakan bahawa keuntungan dari pemerolehan Whole Foods membayangi hutang tambahan yang diambil untuk membiayai perjanjian itu.

Perkara ini juga telah menandakan terbitan hutang keempat sejak tahun 1998 dan yang pertama sejak bulan Disember 2014, menurut Dealogic.

InstaForex

Tiada ulasan