Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Syarikat Amazon.com Kini Pada Landasan Memecahkan Rekod Jualan

Peruncit dalam talian terbesar di dunia berkata para pelanggan telah membuat pesanan lebih daripada tiga kali lebih ramai berikutan permintaan suara setiap keluarga daripada acara Hari Perdana pada tahun sebelumnya, yang pada masa itu telah memecahkan rekod untuk peranti Amazon.

Penjual bagi pihak ketiga telah menjual lebih daripada 50 peratus item atau barangan di tapak pada tengah hari berbanding tempoh yang sama pada tahun 2016, menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Amazon.

Para penganalisis menganggarkan acara pada tahun sebelumnya telah membawa masuk lebih daripada $ 500 juta.

Berita ini menggambarkan akan peningkatan jualan pesat bagi Amazon ekoran daripada lebih ramai para pembeli membuat pesanan melalui secara dalam talian daripada pergi ke kedai.

Para pelanggan terpaksa menyertai Amazon Prime untuk mendapatkan diskaun dalam acara 30 jam. Ahli kelab Amerika Syarikat (AS) telah membayar sebanyak $ 99 setahun untuk mendapatkan manfaat dan faedah seperti penghantaran dua hari, dan mereka cenderung untuk membeli lebih banyak barangan, pembelian secara lebih kerap dari Amazon. Masa yang menunjukkan apabila tawaran urus niaga itu akan tamat telah mendorong lebih ramai pembeli untuk membeli secara lebih banyak.

Tiada ulasan